Przejdź do treści

Nauczyciele

Katarzyna Lisek-Orkisz

Marta Matuszewska

Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Zabrzu, którą ukończyła w 2005 roku. W czerwcu 2011 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie prof. Janusza Skramlika i adt. Krzysztofa Lasonia. Uczestniczyła w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie, kursach orkiestrowych m.in. Internationale Junge Orchester Akademie w Bayreuth. Brała udział w wielu projektach Akademickiej Orkiestry Symfonicznej występując m.in. na festiwalu Warszawska Jesień, Krakowskim Festiwalu Muzyki Filmowej czy Festiwalu Orkiestr Akademickich. Współpracowała m.in. z Filharmonią Częstochowską, Teatrem Muzycznym w Gliwicach,Filharmonią Śląską.

Metodą Suzuki zajmuje się od listopada 2010 roku, kiedy zakwalifikowała się do zorganizowanego przez Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki kursu dla nauczycieli skrzypiec Metodą Suzuki. Od lipca 2014 roku posiada II stopień Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki (ESA ). Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w kursach metodycznych organizowanych przez Centrum Edukacji Suzuki.

Marta Matuszewska
Maria Misiarz

Maria Misiarz

Maria Misiarz jest absolwentką Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasach wiolonczeli oraz wiolonczeli barokowej. Od wielu lat interesuje się historycznymi praktykami wykonawczymi. Studiowała wiolonczelę barokową w Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie Jarosława Thiela oraz w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie Marka Caudle’a. Brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich doskonaląc warsztat pod okiem takich wiolonczelistów jak Phoebe Carrai, Kristin von der Goltz, Balázs Máté, Alison McGillivray czy Markus Möllenbeck. Odbyła staże orkiestrowe w Theresia Youth Baroque Orchestra i Academia Montis Regalis we Włoszech. Bierze udział w projektach orkiestrowych wielu zespołów specjalizujących się w wykonawstwie historycznie poinformowanym jak Concerto Polacco, Wrocławska Orkiestra Barokowa, {oh} Orkiestra Historyczna czy Capella Cracoviensis. Ponadto jest czynną kameralistką, współtworząc zespoły Sanssouci, Trio ohne Worte oraz Amalia String Trio.

Życie muzyczne łączy z pracą pedagogiczną. Prowadzi zajęcia z wiolonczeli barokowej w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej w Bytomiu oraz uczy wiolonczeli Metodą Suzuki w Zabrzu i Tarnowskich Górach. Tajniki Metody Języka Ojczystego zgłębia od 2016 roku. W 2018 uzyskała I stopień kwalifikacji ESA (Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki) uprawniający do nauczania wiolonczeli Metodą Suzuki. Obecnie szkoli się dalej na kursie II stopnia pod okiem fińskiej trenerki Anji Maji.

Agata Drożdż

W latach 1997-2009 uczęszczała do klasy fortepianu w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Stanisława Moniuszko w Zabrzu. Jesienią 2009 roku rozpoczęła studia wyższe na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku i specjalności muzykoterapia, które ukończyła w 2012 roku. W trakcie swojej edukacji brała udział w ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach, festiwalach i warsztatach pianistycznych pod okiem m. in. prof. Andrzeja Jasińskiego (AM Katowice) oraz prof. Elżbiety Tarnawskiej (UM Warszawa). Współpracowała z ogniskami muzycznymi i prywatnymi szkołami muzycznymi ucząc dzieci i młodzież gry na fortepianie. W czerwcu 2015 roku zakwalifikowała się do zorganizowanego przez Centrum Rozwoju Uzdolnień Metodą Suzuki kursu dla nauczycieli fortepianu. W sierpniu 2016 roku uzyskała certyfikat I stopnia Europejskiego Stowarzyszenia Suzuki (ESA) uprawniający do nauki ów metodą. Od momentu jego uzyskania naucza w Zabrzańskiej Szkole Suzuki oraz akompaniuje grupowym.

Agata Drożdż
Joanna Waloszek

Joanna Waloszek